BILETUL DE AVION CATRE AMERICA

Compania aeriana, numarul zborului, ruta zborului, ora decolării şi aterizării în aeroport, aeroportul de plecare

1,587 views

Vino la aeroport cu 2-3 ore înainte de zbor (dacă e un aeroport mare cum ar fi cel din New York, ai nevoie min de 3 ore); Când ajungi la aeroport, mergi la ghiseul indicat pe panoul informativ din aeroport ; înregistrează-te la ghișeu (check-in) ; Prezintă pașaportul și bagajul pentru “Luggage Control” – cântărirea bagajului; Ia ticketul de bagaj și cel de îmbarcare (boarding pass) și mergi mai departe spre controlul de securitate ! Fii relaxat și urmează indicațiile primite de la personalul aeroportului.  După ce ai trecut controlul, fii atent la panouri și mergi spre poarta de îmbarcare  (Gate).

 

Cum ajung la / de la aeroport

  • Înainte de a pleca spre aeroport, documentați-vă despre modul în care ajungeți la terminalul de plecări și care este ora de decolare.
  • Rezerva-ți timp suficient pentru a ajunge la aeroport, a lăsa bagajul de cala, a trece punctul de securitate și a ajunge la gate! De ex: daca e Bucuresti, ar fi necesar minim 2 ore , dacă e New York, ar fi necesar minim 3-4 ore! Deci tine cont de aeroport!
  • Orașele mari pot avea mai multe aeroporturi, așadar trebuie să vă asigurați că mergeți în direcția corectă, respectiv spre aeroportul unde se afla zborul tău.
  • Cele mai multe aeroporturi au site-uri proprii unde găsiți informații despre acces, transport public, parcare, orarul zborurilor etc.
  • Foarte multe aeroporturi mari și medii dispun de o infrastructura de transport public extrem de bine organizate. Majoritatea aeroporturilor oferă legături directe cu orașul,  sau mijloace de transport în comun ce leagă centrul orașului de aeroport. Aproape toate aeroporturile au în proximitate stații de autobuz, chiar la ieșirea de pe terminale. Când ieșiți de pe terminal, în cele mai multe cazuri, aveți posibilitatea de a închiria o mașina sau să luați un taxi, din stațiile special amenajate.

Ce informație conține un Bilet de Avion:

 

Compania aeriana, numărul zborului, ruta zborului, ora decolării și aterizării în aeroport, aeroportul de plecare și cel de aterizare, terminalul, tipul meselor incluse, numărul de bagaje,  plus datele personale.

 

Atenție:

  •  Boading Pass este important ca și pașaportul, de aceea nu îl pierde. Ar putea exista penalizare pentru re-emitere.
  •  Ghișeele de check-in se deschid de regula cu 2-3 ore înaintea orei de plecare programate și se închid cu 40 de minute înaintea decolării.
  •  Nu întârziați la check-in! În caz contrar, compania aeriana poate refuza îmbarcarea.
  •  Pentru economisirea timpului, va recomandam sa efectuați online procesul de check-in pe site-ul companiei avia. De regula se deschide cu 24h înainte de ora zborului!
  •  Biletele sunt electronice. Le printati doar ca și info despre zbor, pentru voi!

Bagajele:

 

Atunci când pregătiți bagajele pentru zborul cu avionul, trebuie să țineți cont de limitările impuse de fiecare companie aeriană referitor la dimensiunea, greutatea, numărul și conținutul bagajelor.

Ai voie să iei cu tine în salonul avionului:  o geantă de până la 8 kg (sau 12kg pentru unele companii avia) și o geantă personală de mână (micuță); Iar la bagaje poți să dai 1 sau  2 bagaje de până la 23 kg gratuit (verifica pe bilet).
Lista completă cu obiectele ce pot fi aduse la bord le găsești pe site-ul Autorității Civile Aeriene. Dacă nu ești sigur, poți verifica pe site-ul companiei avia sau să suni

Poliția de Frontieră – 021 9590 

Poliția Vamală – 021 310 64 63.

 

Rețineți:

  • pentru bagajul de mână, consultați lista de obiecte interzise la bord, pentru a nu avea probleme la îmbarcare;
  • asigurați-vă că bagajul de cală este bine închis și nu se poate deschide în timp ce este manipulat de lucrătorii de la aeroport;
  • protejați obiectele fragile din bagajul de cală învelindu-le în hârtie sau în țesături moi;
  • marcați-vă bagajul folosind etichetele cu datele dumneavoastră de contact;
  • îndepărtați toate etichetele de pe bagaj de la călătoria precedentă, pentru a nu avea surpriza că bagajul  a fost trimis la un alt aeroport;
  • cântăriți-vă bagajul înainte de a pleca spre aeroport pentru a evita taxarea suplimentară pentru bagaj în exces, în cazul în care depășiți limitele de greutate impuse de compania aeriană;
  • verifică de dimensiunea bagajului acceptat de către compania avia, le găsești pe site-ul companiei avia;
  • bijuteriile, electronicele mici, banii, cheile, medicamentele, documentele și alte lucruri de valoare ar trebui transportate în bagajul de mână.

*** Dacă dorești un bagaj de cala adițional, îl poți procura fie online pe site-ul companiei avia, fie la aeroport!

 

Transferul bagajelor la zborurile cu escale:

 

În cazul zborurilor cu una sau mai multe escale, transferul bagajelor între zboruri revine în totalitate companiilor aeriene. Acesta este transferat de la un zbor la altul, iar bagajul este ridicat de pasageri la destinația finală.

Zborurile spre SUA, la primul aeroport de aterizare de pe teritoriul Statelor Unite se efectuează controlul imigrației, iar pasagerii trebuie să-și ridice bagajele pentru a permite verificarea acestora. Dacă zborul se continuă tot pe teritoriul SUA, bagajele trebuie reînregistrate și predate companiei aeriene. Verifica acest aspect cu reprezentantul companiei avia, atunci când lași bagajul la primul aeroport!

 

Conexiunile:

 

În timpul zborului caută în bilet numărul și ora zborului următor (cursa). După ce ai aterizat, urmărește ecranele din aeroport – acolo vor fi indicate toate zborurile și Gate-urile (Poarta de ieșire)  de la care are loc îmbarcarea pentru ele. Vezi la care Gate trebuie să mergi. Urmează indicatoarele din aeroport pentru a ajunge la Gate-ul tău. Trebuie să ajungi la Gate cu cel puțin 45 min. înainte de decolare. Dacă te-ai pierdut sau nu înțelegi ceva apelează la personalul aeroportului. Păstrează lângă tine toate documentele. Caută să nu le uiți în buzunarele scaunelor din avion sau alt undeva. Dacă ai o conexiune scurta, roagă sa ți se permită sa ieși primul din avion și mergi direct la Gate, fără opriri!

 

Zbor pierdut sau cursă întârziatăȘ

 

Când pierdeți zborul de legătură, din cauza companiei aeriene, aceasta  trebuie să vă ofere un zbor alternativ spre destinația finală. Rețineți că, în cazul în care singurele locuri disponibile sunt într-o clasă superioară, compania aeriană trebuie să le ofere gratuit, fără costuri suplimentare. Dacă se reține zborul, ți se va acorda mâncare și după caz cazare, la fel gratuit. Mergeți la reprezentanța companiei avia din aeroport sau suna la Customer Service! Acest lucru nu este valabil pentru zborurile interne în SUA!

Dacă zborul e pierdut din cauza ta, fii pregătit sa suporți ceva cheltuieli adiționale pentru schimbarea zborului!

 

Forma I-94:

 

În timpul zborului dintre Europa și SUA, completează formă I-94 care îți va fi oferită. Un exemplu de completare poți vedea și în broșura sponsorului. Instrucțiunile de completare ți le va oferi și personalul din avion. Această formă este foarte importantă. Vei avea nevoie de ea când vei aplica pentru Social Security Number.

 

Ofițerul de Control:

 

Când vei ajunge în SUA, vei trece o procedură standard pentru cei care nu sunt cetățeni SUA. Răspunde corect și cinstit ofițerului, prezintă: Pașaportul cu viză; Forma DS-2019; Forma I-94. Ofițerul le va examina, le va ștampila și apoi ți le va returna. Îți va acorda câteva întrebări simple, gen: “Care e scopul vizitei în SUA?” sau “Unde vei lucra?” etc. Îți va lua amprentele și îți va face o poză, deci: zâmbește !

 

Recuperarea Bagajelor:

 

Ele se recuperează în primul aeroport american în care ai aterizat, acolo unde vei discuta cu ofițerul de emigrare. Urmează semnele pentru a găsi sala unde se recuperează bagajele. Mergi la locul unde este indicată ultima companie aeriană cu care ai zburat și ridică-le. În cazul în care urmează să faci încă o escală, predai bagajul asemeni procedurii anterioare.

 

Ce faci dacă Nu Este sau nu-ți găsești Bagajul:

 

S-ar putea să nu fi așteptat bagajul unde trebuia, în acest caz verifică încă o dată: mergi la locul indicat; Adresează-te personalului din aeroport; Dacă bagajul a fost pierdut sau întârzie – mergi la ghișeul companiei cu care ai zburat sau la departamentul Lost and Found care se ocupa cu înregistrarea reclamațiilor pentru bagaje întârziate, bagaje deteriorate sau cu lipsa de conținut.

Din păcate, așteptarea poate dura de la câteva ore, până la câteva zile, așadar, este important să îți lași datele de contact și adresa hotelului în care ești cazat sau adresa la care poți fi găsit, pentru ca cei de la compania aeriană să îți trimită bagajele.

Din fericire, nu va trebui să te întorci personal la aeroport pentru a-ți recupera bagajele, iar până îți vor fi returnate, ai chiar posibilitatea de a verifica statusul acestora, online sau la numărul de telefon furnizat de compania aeriană cu care ai zburat.

Dacă, în termen de 21 de zile, bagajul nu a ajuns la tine, ești îndreptățit să ceri compensații. În funcție de destinația spre care ai zburat, trebuie să știi că fiecare companie aeriană oferă o despăgubire de o anumită valoare pentru bagajele clienților. Trebuie să știi că s-ar putea să ți se ceară chitanțe prin care să demonstrezi valoarea bunurilor din bagaj. Un alt lucru pe care trebuie să îl reții și să îl ai în vedere este faptul că există o lungă serie de articole pentru care companiile aeriene nu își asumă responsabilitatea, printre care bijuterii, bani, bunuri cu valoare sentimentală. Acestea trebuie puse mai degrabă în bagajul de mână sau nu trebuie deloc transportate, ci lăsate acasă.

 

Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj la adresa de email bilete@caep.ro . Solicitarea ta va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.

APLICĂ ON LINE LA PROGRAM >AICI!<

DESTINATION WASHINGTON, D.C.

© Copyright 2012 by CAEP ROMANIA - Made With In București